Siirry sisältöön

Yritykset

Yhteistyö-kumppanimme

Yhdessä Suomen World Visionin yhteistyökumppaneiden kanssa suojelemme lapsia ja puolustamme heidän oikeuksiaan sekä edistämme YK:n kestävän kehityksen tavoitteita eri puolilla maailmaa.

Tytöt nauramassa koulupuvuissa.
Tytöt nauramassa koulupuvuissa.

Toimimme yhdessä monien eri alojen yritysten kanssa. Vain yhteistyöllä saavutamme kestäviä tuloksia.

Tarjoamme monipuolisia mahdollisuuksia olla mukana tekemässä hyvää, kuten royalty-yhteistyö, yrityksellenne sopiva räätälöity yhteistyö, liikuntatempaus tai yrityksen kertalahjoitus haluamaanne kohteeseen.

Tutustu yrityskumppaneihimme ja yhteistöiden sisältöihin!

Royalty-yhteistyö

Yritysten tuotteiden tai palveluiden myynnistä lahjoitettava osuus auttaa lapsia ja yhteisöjä ympäri maailman.

Teurastamon alueella sijaitseva Ravintola Palema lähti mukaan World Visionin kouluruokakampanjaan syyskauteen sopivalla kaalilaatikkoannoksella, jonka myynnistä osa lahjoitettiin kouluruuan tukemiseen.

– Palemassa lounasruokaa on tehty työntekijöille jo 1930-luvulta saakka. Myös koululaiset ympäri maapallon tarvitsevat ravinteikasta ruokaa ja tauon opiskelun ohessa, joten kouluruokakampanja oli sellainen, johon mielellämme osallistuimme omalla tavallamme, kertoo Paleman salista vastaava Virpi Onne.

Myydyistä annoksista lahjoitettiin 2 € hyväntekeväisyyteen. Asiakkaat saivat halutessaan myös osallistua keräykseen valitsemallaan summalla MobilePayn kautta.

Vaatelaastari ja World Vision ovat tehneet yhteistyötä useamman kerran.

– Olemme toteuttaneet yhteistyötuotteen, Vaatelaastari-paketin, jossa komeilee Finlaysonin Norsu kuosi. Tämän myötä olemme saaneet mahdollisuuden osallistua World Visionin varainkeruuseen, kertoo vastuullisuuskoordinaattori Natalie Ahonen.

Jokaisesta myydystä Norsu Vaatelaastari-paketista menee 1 € varainkeruuseen. Yhteistyötuotteesta toteutettiin myös yhteinen somekampanjanosto.

– Päädyimme yhteistyöhön World Visionin kanssa, koska meille yksinkertaisesti merkitsee se, että voimme osaltamme auttaa ja tehdä hyvää luotettavan organisaation kassa. Yhteistyö on ollut todella mukavaa ja asiantuntevaa, sanoo Ahonen.

– Suosittelemme yhteistyötä muillekin! Me emme ensisijaisesti etsi hyötyä hyväntekeväisyydestä. Me puhtaasti haluamme osallistua mahdollisuuksien mukaan hyvää tekeviin kampanjoihin ja yhteistöihin, kannustaa Ahonen.

Luonnonkosmetiikkayritys Luonkos julkaisi kanssamme yhteistyötuotteen. Jokaisesta Hyvälempi-intiimiöljystä lahjoitetaan viisi euroa puolustamaan tyttöjen ja naisten oikeuksia.

Luonkos on arvopohjainen naisten perustama ja johtama yritys, joka haluaa luoda parempaa tulevaisuutta. World Visionin missio tyttöjen aseman parantamisesta sopii yhteen Luonkosin arvomaailman kanssa. Special Edition -tuote oli myynnissä Luonkosin verkkokaupassa ja putiikissa Turussa sekä Ruohonjuuren verkkokaupassa ja myymälässä Helsingin Mannerheimintiellä.  

Räätälöity yhteistyö

Yritysten ja World Visionin kumppanuudet luovat innovatiivisia tapoja tehdä hyvää – vastuullisuutta, joka sopii juuri yrityksesi arvoihin.

Foodora tukee Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanjaa, joka vähentää lasten nälkää kehittyvissä maissa.

– Foodoran kautta tilataan vuosittain miljoonia ruoka-annoksia, ja meille on sydämenasia tukea kampanjaa, jossa lapset ja ruoka ovat keskiössä. Foodoran käyttäjät voivat helposti osallistua auttamiseen ja olla mukana tässä tärkeässä asiassa. Yhdessä saamme varmasti paljon hyvää aikaiseksi, kertoo Foodoran kaupallinen johtaja Einar Toivonen.

Kouluruoka-kampanja oli käynnissä Foodoran sovelluksessa menestyksekkäästi ensimmäisen kerran keväällä 2024. Elokuun kampanja oli käynnissä 9.–31.8.2024. Asiakkaat voivat antaa lahjoituksensa suoraan Foodoran sovelluksesta.

Viimeisen kolmen vuoden ajan Marski by Scandic ja Scandic Park -hotellien joulukuusia on koristanut World Visionin joulupallot, joissa esitellään aineettoman lahjakaupan lahjoja.

– Saamme tiimimme sekä vieraidemme kanssa yhdessä tehdä hyvää ja tuoda joulumieltä ympäri maailman, iloitsee Marski by Scandicin hotellipäällikkö Jessica Fellman.

Joulupuihin nostetut aineettomat lahjat ovat vaihdelleet vuosittain, mutta joka vuosi aineettomilla lahjoilla lähetetään apua sinne, missä sitä eniten tarvitaan.

– World Visionin arvot kohtaavat vahvasti meidän yritysten arvomaailman kanssa. World Vision on mieluinen kumppani, jonka kanssa voimme tehdä paljon hyvää ja yhteistyö on aina sujunut helposti, jota arvostamme yhteistyökumppaneissa kovasti. Suosittelisimme ehdottomasti yhteistyötä myös muille yrityksille, Fellman kertoo.

Maailma muuttuu, pallo kerrallaan!

Kesällä 2023 ja 2024 kansainvälisesti tunnettu, maailman suurimpiin kuuluva juniorijalkapalloturnaus HelsinkiCup ja World Vision yhdistivät voimansa.

Tapahtuman aikana World Visionin ständi löytyi Käpylän Love the Ball Centeriltä. Ständillä lapset pääsivät testaamaan Ruandalaista banaaninlehtipalloa, ottamaan jalkapalloaiheisen siirtotatuoinnin ja vanhemmat kuulemaan uusimpia uutisia työstämme. Lisäksi tapahtuman aikana oli mahdollisuus lahjoittaa World Visionin hätäapukeräykseen ukrainalaisten lasten auttamiseksi sekä ständillä että Helsinki Cupin applikaatiossa.

Liikuntatempaus

Urheilun ja liikunnan kautta toteutetut kampanjat ja tapahtumat, jotka tuovat iloa henkilöstölle sekä toivoa sitä eniten tarvitseville.


Riitan Herkku
on ruoka-alan moniosaaja, joka tunnetaan laadukkaasta lähiruuasta. Vastuullisuus on perheyritykselle tärkeää, ja siihen kuuluu myös hyväntekeväisyys.

Riitan Herkun henkilöstö lähti innolla mukaan leikkimieliseen kilometrikisaan, jossa liikuttiin hyvän asian puolesta.

– Halusimme tukea lapsia, jotka elävät kriisien keskellä. Toivomme, että lahjoituksemme edes jossain määrin helpottaa heidän elämäänsä, henkilöstöpäällikkö Madeline Sabel sanoo.

– Oli virkistävää ja kivaa, että kilometrikisa järjestettiin. Hyväntekeväisyysosuus teki siitä vielä tärkeämmän ja hauskemman, laatupäällikkö Sanna Nabb kommentoi.

Riitan Herkussa suunnitellaan jo uutta hyväntekeväisyystempausta ensi vuodelle.

– Tarvitsemme jokainen liikuntaa, ja tällä tavalla liikkuminen tuntui entistäkin tärkeämmältä ja merkityksellisemmältä, Madeline Sabel toteaa.

Yhteistyö Suomen World Visionin kanssa sujui Sabelin mielestä hyvin.

– Voin lämpimästi suositella tätä muillekin yrityksille. Saimme kaikki tarvittavat tiedot ja voimme luottaa, että lahjoituksemme menee hyvään tarkoitukseen perille asti.

Lahjoitukset ja tukiprojektit

Yritykset osallistuvat tukemalla World Visionin kampanjoita ja projekteja suorin lahjoituksin.

Lagerblad Foods tukee World Visionin kouluruokakampanjaa lahjoituksella, sillä vastuullisuus on yritykselle tärkeä arvo.

– Syymme lähteä mukaan on yksinkertainen: haluamme tehdä hyvää.

Kampanjan tavoitteena on tarjota kouluruokaa kaikille lapsille vuoteen 2030 mennessä. Tällä hetkellä vain 18 % lapsista matalan tulotason maissa saa päivittäin kouluruokaa. Ravitseva ja monipuolinen kouluruoka auttaa lapsia pysymään koulussa ja oppimaan paremmin.

– Tämä tavoite sopii täydellisesti hyvää ruokaa tuottavan yrityksen vastuullisuusteoksi.

Lagerblad Foods on ruokapalvelutalo, jonka asiakkaita ovat hotellit ja ravintolat. Yritys panostaa vastuullisuuteen ympäristön, sosiaalisen vastuun ja hallinnon näkökulmasta, ja tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Lagerblad Foods tarjoaa kuluttajille ilmasto- ja ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja ja haluaa ehkäistä ruokahävikkiä.

Nordic Business Forumin lahjoituksella World Vision ennallisti 195 hehtaaria metsää Etiopian ilmastohankkeessa. Metsitysmenetelmää toteutetaan yhteistyössä paikallisten ihmisten perustamien metsäosuuskuntien kanssa. Näin metsityksestä tulee pysyvä osa yhteisön toimintaa.

FMNR-menetelmällä uusi metsä kasvaa vastuullisesti, tehokkaasti ja kestävästi. Hyvinvoiva metsä parantaa perheiden toimeentuloa ja vahvistaa lasten ruokaturvaa.

Innon lahjoituksilla World Vision on ennallistanut yli 300 hehtaaria metsää Etiopian ilmastohankkeeseen sekä useamman vuoden ajan World Visionin vesiprojekteihin, taaten puhtaan veden saatavuuden Kenian maaseudulla asuville lapsille ja perheille.

Inno on jo usean vuoden ajan jatkanut työtään tuhoutuneiden metsien ennallistamiseksi kehittyvissä maissa. Tämä on keino tarjota paikallista ja pitkäkestoista apua ihmisille, jotka asuvat alueilla, joihin ilmastonmuutoksen vaikutukset kohdistuvat kaikkein voimakkaimmin. FMNR-menetelmän avulla metsät kasvavat vastuullisesti, tehokkaasti ja kestävästi. Lahjoitus on ollut konkreettinen tapa osallistua globaaliin ilmastokriisin torjuntaan samalla kun se parantaa naisten asemaa ja edistää lasten oikeuksia. Tuki on ollut arvokas investointi kestävään tulevaisuuteen.

VR Group osallistui Ukrainan hätäapukeräykseen 160-juhlavuoden lahjoituksella, joka kohdistettiin usealle lasten ja nuorten auttamiseksi erikoistuneelle avustusjärjestölle kuten World Visionille. VR Groupin vuoden 2022 vastuullisuustyön fokuksessa olivat erityisesti lasten ja nuorten hyvinvointia edistävät toimet.

VR Groupin lahjoituksen tuotto kantaa pitkälle tulevaisuuteen. Välittömän hätäavun lisäksi lapsia ohjataan terveydenhuollon ja muiden palvelujen pariin. Lapsille ja heidän vanhemmilleen tarjotaan psykososiaalista tukea. Lapset saavat koulutarvikkeita ja heidän koulunkäyntinsä jatkumista tuetaan.

Kambodzalainen koulutyttö ja -poika pesevät hymyillen kädet pesupisteellä.

Yritysyhteistyö

Yritysyhteistyö edistää kestävää kehitystä. Kanssamme sijoitat lasten tulevaisuuteen .

Kenialainen poika heittää paperilentokoneen kameraa päin, leveästi hymyillen.

Yrityslahjoitus

Lapsiin sijoittaminen on varmin tapa muuttaa maailmaa. Katso muut yrityslahjoittamisen vaihtoehdot.

Violettiin mekkoon pukeutunut tyttö juo vesipumpulta tulevaa vettä auringonlaskussa.

Työmme tulokset

Mitä olemme saaneet aikaan?

Ota yhteyttä

Hannele Pulliainen

Varainhankinta- ja viestintäjohtaja

+358 44 355 5225